donderdag 12 juni 2014

Slap aftreksel van een man!

Het is als een tsunami, vanuit mijn buik, en als ik het er niet uitgooi blijft het woelen en tieren en draaien en oh, kolere shit, wat ben ik kwaad en oh, gotverdomme, wat zou ik jou graag bij je naam willen noemen, zo publiekelijk, online. Maar dat kan niet. Dat mag niet. En het is ook niet mijn stijl. Maar ze heeft het me vandaag verteld. Eerder was ze er nog niet aan toe en dat wist ik. Het is ook niet zomaar iets. Je hebt haar mishandeld. Kolerelijer die je er bent.

En nu wil ik even iets zeggen. Tegen jou. En tegen alle mannen die hun vrouw mishandelen. Want ik ben het zó zat. Ik heb zó genoeg van die eikels die hun poten niet thuis kunnen houden. Wat the fuck is er mis met je dat je je eigen partner slaat, schopt, dreunt, stompt, bij de keel grijpt, aan de haren sleurt? Wat voor loser moet je zijn om de persoon die van je houdt te mishandelen? En oh ja, natuurlijk zul je zelf een traumatische jeugd hebben gehad, ik ken de statistieken, maar so what? Ik ben ook mishandeld in mijn jeugd, verdomme, en ik haal het juist daarom niet in mijn hoofd om mijn liefste pijn te doen, bang te maken en te vernederen. Je verschuilen achter je nare jeugd, of welke andere nare ervaring dan ook, werkt niet, daar trap ik echt niet in want ik weet beter. Er bestaat zoiets als therapie, klootzak, jij grote lafaard. Er bestaat zoiets als hulp zoeken maar dat vind je niet nodig, zeg je. Nee, lul, want dan moet je met de billen bloot en dan moet je toegeven dat er iets mis is. Liever bleef jij je vriendin terroriseren, wel zo makkelijk, toch?

Geen respect kan ik voor zulke mannen hebben. Lafaards. Verraders ook, want hoe denk je hoe het voelt om in elkaar geramd te worden door degene die je vertrouwt? Geen greintje respect kan ik voor zulke mannen opbrengen en geen greintje begrip. Waarom dat achterlijke testosteron-vertoon? Ga op een vechtsport, leer je misschien nog iets over zelfdiscipline ook. Een echte kerel mishandelt zijn partner niet. Punt uit. Voor mij ben je een zwak aftreksel van een man wanneer je je issues botviert op je vrouw. En weet je? Het kan me ook eigenlijk geen ene fuck schelen waarom je deed wat je deed. Er is nooit een excuus voor huiselijk geweld. Daar bestaat geen rechtvaardiging voor. Al je zogenaamde verklaringen voor je gedrag zijn bullshit. Wat je deed is fout. Hartstikke fout. Serieus, als ik een pik had zou ik hem uit mijn broek halen en over je heen pissen. Voel je je dan nog steeds zo stoer? En voor de goede orde: stoer doen is iets heel anders dan stoer zijn. Ik hou van stoere mannen. Mannen met eer, die in de spiegel durven te kijken, ook als er iets mis is en niet pas wanneer het al te laat is. Maar jij? Je zet je geslachtsgenoten voor schut en je zou je kapot moeten schamen. Jij bent niet stoer. Integendeel.

Zij komt er wel bovenop. Ze is sterk (over stoer zijn gesproken!) en ze heeft de steun van mensen om haar heen. Alleen hoeft ze het niet te doen. Maar je hebt wel iets kapot gemaakt bij haar. En ik ben bang dat ze voor de rest van haar leven met onzichtbare littekens rond loopt, dankzij jou, schijnheilige oetlul, jij gestoorde zielenpoot. Kwaad ben ik ook omdat ik er net als iedereen in ben getrapt. In je valse beloftes. Je zou goed voor haar zorgen, had je aan iedereen beloofd. Tering, dat heb je bewezen, ja. Ik kan je naam niet noemen. Maar het liefst zou ik de hele wereld willen wijzen: kijk, die loser daar, die heeft zijn ex-vriendin mishandeld. Het liefst zou ik willen dat er grote schande over je valt en dat iedereen op je spuugt omdat je ware aard aan het licht is gekomen. Hoe diep kan een mens zinken? Heel diep.

1 opmerking:

  1. Hè verdomme vrouw, klote hoor, ik weet het, het is zo oud als de mensheid, maar dit soort verhalen zal ik nooit aan wennen!
    Mensen die hun frustratie afreageren door een ander klein te maken en op te zadelen met minstens net zo'n k*t gevoel als ze zelf hebben, of ze dat nou verbaal doen of fysiek, Bah!

    BeantwoordenVerwijderen